We the Slaves. Parę dni temu przeprowadziłem sondaż na reprezentatywnej, losowo wybranej grupie kilkudziesięciu Polaków w wieku 20 i więcej lat. Przeróżnym osobom sklepowej, księdzu, studentom przy okazji spotkania z nimi w panelu na temat ordyncaji wyborczych, listonoszowi, słuzbie drogowej, koleżance małżonce i innym zadałem jedno pytanie: Do kogo wg pani/pana należy władza zwierzchnia w Polsce?

 

Dyskusja - 9 Komentarzy
  1. Paweł Kawarski

    13. maja 2013,  godz. 14:44

    mam nadzieję, że moje komentarze zawierają wyłącznie merytoryczne argumenty

    formalnie NSZZ „S” nie był uczestnikiem koalicji „8 czerwca 1996 roku w Warszawie – na spotkaniu zorganizowanym z inicjatywy NSZZ “Solidarność” – liderzy ponad dwudziestu ugrupowań politycznych podpisali deklarację, w której wyrazili wolę powołania Akcji Wyborczej Solidarność”

    http://www.rzeczpospolita.pl/Wybory/aws/historia.html

    Odpowiedz

  2. Baccalus Baccalus

    13. maja 2013,  godz. 00:58

    1. Najsławniejszym przykładem byłby NSZZ „Solidarność”. Co prawda nie w ostatnich wyborach.
    2. Mi nie zależy na tryumfie nad kimkolwiek a na informowaniu niedoinformowanych, gdy ktoś im wciska nieprawdę(świadomie lub nie).
    Organizacje niepartyjne nie mogą być podmiotami zgłaszającymi komitety wyborcze. Nie stoi to na przeszkodzie członkom tych organizacji do ich zgłaszania.
    Starajmy się nie używać retoryki: ‚niby ma pan rację ale w praktyce’, ‚nie może pan’, ‚a jak już jest z Pana taki ekspert’, ‚pański tryumf jest przedwczesny’.
    Używajmy tylko argumentów.

    Odpowiedz

  3. Paweł Kawarski

    10. maja 2013,  godz. 15:06

    Jeśli chodzi o współpracę z Polonią, proponuję nawiązać kontakt z redakcją Tygodnika Polonijnego „Goniec” http://www.goniec.net/ wydawanego w Kanadzie (Ontario), który publikuje przychylne JOW wypowiedzi rekomendując wprowadzenie tego systemu również w Polsce,

    polecam szczególnie teksty red. Andrzeja Kumora, np., „Budujcie” (http://www.goniec.net/goniec/teksty/andrzej-kumor/budujcie.html) oraz Stanisława Tymińskiego, którego nie muszę zwolennikom JOW specjalnie reklamować.

    Pozdrawiam,

    Odpowiedz

  4. Paweł Kawarski

    09. maja 2013,  godz. 15:47

    1. formalnie to niby ma Pan rację z tym co konstytucja precyzuje, ale w praktyce to rację ma Paweł Kukiz z tymi partiami politycznymi i wisywaniem na listę, bo przecież nie może Pan wskazać, które to konkretnie

    „pojedyncze stowarzyszenie, grupa obywateli lub ogólnopolski ruch przeróżnych niezależnych organizacji, związków, stowarzyszeń, fundacji itp. itd.”

    w historii Sejmu po 1989 przekroczyły 5% próg wyborczy?

    2. a jak już jest z Pana taki ekspert wyborczy, to może sam Pan sprawdzi Kodeks uprzejmie tu linkowany i doczyta, że w wyborach do sejmu, kandydatów nie mogą zgłaszać komitety wyborcze organizacji (a więc odpadają te podmioty, które Pan pracowicie wymienia)?

    – więc ten Pański tryumf jest trochę przedwczesny

    Odpowiedz

  5. Baccalus Baccalus

    07. maja 2013,  godz. 15:35

    Cytuję Kukiza:
    „Konstytucja precyzuje, że ‚każdy’ to ten, którego na listę wyborczą wpisze jedna z partii politycznych przekraczających 5%-owy próg wyborczy”.
    Tych, którzy się nie znają, informuję: jest to bzdura. O 5%-owym progu wyborczym konstytucja nie mówi. Mówi o nim tylko ustawa, Kodeks wyborczy. Sami sprawdźcie:
    Konstytucja:
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    Kodeks Wyborczy:
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110210112
    .
    Tym, którzy są świadomi lub nawet brali udział w sporządzeniu przemówienia Kukiza: Wstydźcie się.
    .
    Czy Pan Hałaczkiewicz na tym spotkaniu uśmiechał się, bo był świadomy bredni, które ktoś zaserwował Kukizowi?
    .
    Dodam, że to nie partie mają zdobyć 5%-owy próg wyborczy a komitety, które założyć może partia, koalicja partii, pojedyncze stowarzyszenie, grupa obywateli lub ogólnopolski ruch przeróżnych niezależnych organizacji, związków, stowarzyszeń, fundacji itp. itd.

    Odpowiedz

  6. Patryk Hałaczkiewicz

    29. Kwi 2013,  godz. 14:28

    Witam, akcja referendum nie jest zakończona ani przerwana, szukamy innych partnerów dla akcji.

    Odpowiedz

  7. Jan Przykładny

    27. Kwi 2013,  godz. 08:27

    Została porzucona?
    Z wywiadu to nie wynika, chociaż generalnie faktycznie aktualny status zbierania podpisów i akcji w ogóle jest bardzo niejasny.
    Mam jeszcze parę podpisów do przesłania. Jak akcja jest skończona, to proszę o info, bo szkoda zaprzątać ludziom głowy i pocztowego znaczka.

    Odpowiedz

  8. Paweł Kawarski

    26. Kwi 2013,  godz. 22:53

    brawa dla koordynatorów Ruchu JOW za pozyskanie za oceanem ważnego sympatyka akcji zmieleni.pl – portalu http://WWW.POLAND.US, zapraszam do lektury wywiadu z Patrykiem Hałaczkiewiczem:

    http://www.poland.us/strona,25,13122,0,zmielenipl-walka-o-zmiane-ordynacji-wyborczej-w-polsce.html

    tylko łyżką dziegciu w tej beczce miodu jest konkluzja na podstawie tego wywiadu, że akcja zbierania podpisów pod wnioskiem referendalnym została definitywnie porzucona

    Odpowiedz

  9. Jan Przykładny

    24. Kwi 2013,  godz. 14:27

    Pan Kukiz jest coraz lepszy medialnie. Bardzo precyzyjnie, prostymi słowy trafia w sedno. Robi wielkie postępy. Tak trzymać. Mówię to na podstawie nie tylko tego wideo.

    Odpowiedz

Skomentuj

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.